• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fråga om delgivningsman från KFM

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Hej!

Vid två tillfällen har en delgivningsman kommit hem till mig i sällskap med en annan snubbe som uppenbarligen inte är anställd av KFM (han hade arbetskläder, elektriker, kanske snickare). Den här delgivningsmannen tar alltså med sig en polare på sin runda?! Det kan knappast vara okej? Eller vad tror ni?
Bortsett från att det är rätt hotfullt att ställa sig två snubbar utanför min dörr, så kränker de min personliga integritet.
Till saken hör att människan samtidigt som han bankar på min dörr, ringer mig på mobilen och skickar sms med hot om delgivning på arbetsplats. Multitasking deluxe, plus att han får hänga med polaren!

Den här killen verkar göra allt för att peka ut mig som en skuldsatt person, trots att KFMs egna handbok om delgivning säger att delgivning ska ske så diskret som möjligt.
Någon som känner igen sig?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Hej!

Vid två tillfällen har en delgivningsman kommit hem till mig i sällskap med en annan snubbe som uppenbarligen inte är anställd av KFM (han hade arbetskläder, elektriker, kanske snickare). Den här delgivningsmannen tar alltså med sig en polare på sin runda?! Det kan knappast vara okej? Eller vad tror ni?
Bortsett från att det är rätt hotfullt att ställa sig två snubbar utanför min dörr, så kränker de min personliga integritet.
Till saken hör att människan samtidigt som han bankar på min dörr, ringer mig på mobilen och skickar sms med hot om delgivning på arbetsplats. Multitasking deluxe, plus att han får hänga med polaren!

Den här killen verkar göra allt för att peka ut mig som en skuldsatt person, trots att KFMs egna handbok om delgivning säger att delgivning ska ske så diskret som möjligt.
Någon som känner igen sig?
Låter ju helt sjukt , den elektrikern som du nämner , inte så att han skulle öppna dörren ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Hej!

Vid två tillfällen har en delgivningsman kommit hem till mig i sällskap med en annan snubbe som uppenbarligen inte är anställd av KFM (han hade arbetskläder, elektriker, kanske snickare). Den här delgivningsmannen tar alltså med sig en polare på sin runda?! Det kan knappast vara okej? Eller vad tror ni?
Bortsett från att det är rätt hotfullt att ställa sig två snubbar utanför min dörr, så kränker de min personliga integritet.
Till saken hör att människan samtidigt som han bankar på min dörr, ringer mig på mobilen och skickar sms med hot om delgivning på arbetsplats. Multitasking deluxe, plus att han får hänga med polaren!

Den här killen verkar göra allt för att peka ut mig som en skuldsatt person, trots att KFMs egna handbok om delgivning säger att delgivning ska ske så diskret som möjligt.
Någon som känner igen sig?
Hur lång tid emellan kom dom hem till dig för delgivning ?
 

slarvfia

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Och första gången öppnade du inte ? Och då gjorde dom återbesök nu ?
Jag öppnade inte nån av gångerna för breven de ville ha underskrift för var redan inskickade. Och jag vill inte öppna dörren för 2 okända män när jag är ensam hemma, hela situationen kändes otrevlig och hotfull.

Till saken hör att KFM i detta nu är skyldiga MIG ca 7000 kr (löneutmätningsbeslut som ändrades till min fördel men hann inte komma till arbetsgivaren i tid för januarilönen). :mad: sitter här med 11 öre på kontot och blir trakasserad..

Jag vill också påpeka att jag alltid öppnat dörren för KFM tidigare, när det stått en normal delgivningsman utanför dörren som knackade fint på dörren och sedan diskret delgivit mig (bad t o m om ursäkt för att han störde). Den här killen (killarna?) de skickat nu verkar tro att hans uppgift är att skamma mig.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag öppnade inte nån av gångerna för breven de ville ha underskrift för var redan inskickade. Och jag vill inte öppna dörren för 2 okända män när jag är ensam hemma, hela situationen kändes otrevlig och hotfull.

Till saken hör att KFM i detta nu är skyldiga MIG ca 7000 kr (löneutmätningsbeslut som ändrades till min fördel men hann inte komma till arbetsgivaren i tid för januarilönen). :mad: sitter här med 11 öre på kontot och blir trakasserad..

Jag vill också påpeka att jag alltid öppnat dörren för KFM tidigare, när det stått en normal delgivningsman utanför dörren som knackade fint på dörren och sedan diskret delgivit mig (bad t o m om ursäkt för att han störde). Den här killen (killarna?) de skickat nu verkar tro att hans uppgift är att skamma mig.
Håller med dig fullständigt , tycker du ska ringa in till kronofogden och prata med nån chef , för det låter inte ok !
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Jag öppnade inte nån av gångerna för breven de ville ha underskrift för var redan inskickade. Och jag vill inte öppna dörren för 2 okända män när jag är ensam hemma, hela situationen kändes otrevlig och hotfull.

Till saken hör att KFM i detta nu är skyldiga MIG ca 7000 kr (löneutmätningsbeslut som ändrades till min fördel men hann inte komma till arbetsgivaren i tid för januarilönen). :mad: sitter här med 11 öre på kontot och blir trakasserad..

Jag vill också påpeka att jag alltid öppnat dörren för KFM tidigare, när det stått en normal delgivningsman utanför dörren som knackade fint på dörren och sedan diskret delgivit mig (bad t o m om ursäkt för att han störde). Den här killen (killarna?) de skickat nu verkar tro att hans uppgift är att skamma mig.
Inte för att vara dum men jag har svårt att tro att någon professionell tar med sin polare och dessutom så strider det nog mot vad som är tillåtet.
Kanske bättre att ringa och fråga än att nonchalera det, det har ju gått tre månader.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp